همه چیز با رادین

تیم ما تشکیل شده از افرادی با اراده و پر تلاش که از میان تمام سختی‌های شخصی و شغلی تصمیم گرفتند یک سوال مشترک را جواب بدهند، این سوال :
چگونه مسیر طولانی و سخت را برای هم کوتاه و هموار کنیم ؟

s f

اطلاعات تماس
تهران - فلکه اول شهران - نبش آبشناسان - پلاک 43 - واحد 203
تهران
infol@radinma.ir
982191009449+
همراه با رادین

کلینیک کسب و کار رادین

نقش مطالعه رفتار سازمانی

رفتار سازمانی و نقش مطالعه رفتار سازمانی

رفتار سازمانی (OB) مطالعه نحوه ارتباط افراد درون گروهها است. به طور معمول این مطالعه در تلاش برای ایجاد سازمان های کارآمدتر کسب و کار است. ایده اصلی مطالعه رفتار سازمانی این است که رویکردی علمی می تواند برای مدیریت کارگران اعمال شود.

رفتار سازمانی به مدیران در زمینه های زیر کمک می کند:
درک رفتار انسان

رفتار سازمانی راهی برای درک رفتار انسان در سازمان را فراهم می کند. برای شکل دادن رفتار انسان در جهت مشخص برای دستیابی به اهداف مشخص از پیش تعیین شده، مدیران باید بدانند که افراد در سازمان چگونه رفتار می کنند. همچنین راه را برای درک رفتار انسان در تمام جهات که در آن انسانها تعامل دارند، فراهم می کند..

  • سطح فردی: رفتار انسان به عنوان یک موجود اجتماعی اولین موضوع در علوم رفتاری است. این پرسش را پدید می آورد که چرا و چگونه یک کارمند به نحوی خاص عمل می کند. همانطور که بعدا دیده می شود، رفتار انسانی یک پدیده پیچیده است و توسط تعداد زیادی از عوامل روانشناختی، اجتماعی، فرهنگی و…  تحت تاثیر قرار می گیرد. رفتار سازمانی این عوامل را برای تسریع درک رفتار انسان به کار می گیرد.
  • سطح بین فردی: رفتار انسانی می تواند در سطح تعامل بین فردی درک شود. تعاملات بین فردی معمولا زمانی اتفاق می افتد که کسی بر نفوذ همسالان و تاثیر آن در روابط کاری متمرکز شود. واضح است که رابطه افراد در سازمان اجتناب ناپذیر است. رفتار سازمانی ابزاری برای درک این روابط بین فردی در سازمان است. تجزیه و تحلیل روابط متقابل، نقش و  معاملات برخی از روش های معمول برای ارائه چنین درکی است.
  • سطح گروهی: هرچند مردم در هر سطحی در سطح فردی تفسیر می شوند، اغلب آنها با فشار گروهی اصلاح می شوند و به همین دلیل نیرویی در شکل دادن رفتار انسانی می شوند. بنابراین، افراد باید در گروه نیز مورد مطالعه قرار گیرند. تحقیق در گروها به طور حیاتی به این رشته از مطالعات کمک کرده است. افراد باید در گروه در مورد رفتار گروهی مورد مطالعه قرار گیرند که برای سازماندهی بسیار مهم است.
بیشتر بدانید :   مدیریت ریسک
کنترل و هدایت رفتار انسان

پس از درک مکانیسم رفتار انسان، مدیران باید رفتار خود را کنترل و هدایت کنند تا با استانداردهای مورد نیاز برای دستیابی به اهداف سازمانی مطابقت داشته باشد. بنابراین، مدیران باید تمام سطوح تعامل فردی را کنترل و هدایت کنند.  رفتار سازمانی به مدیران در بسیاری از مناطق کمک می کند: استفاده از قدرت و تحریم، رهبری، ارتباطات، و ایجاد محیط سازمانی سازنده برای تعامل بهتر.

سازگاری سازمانی

سازمان ها به عنوان موجودات پویا، شخصیت های تغییر یافته فراگیر هستند. در این دوره کار واقعی مدیران، تغییرات محیط ، ایجاد تغییرات مداوم در سازمان ها با انجام ترتیبات داخلی مناسب است.

ارسال یک نظر