همه چیز با رادین

تیم ما تشکیل شده از افرادی با اراده و پر تلاش که از میان تمام سختی‌های شخصی و شغلی تصمیم گرفتند یک سوال مشترک را جواب بدهند، این سوال :
چگونه مسیر طولانی و سخت را برای هم کوتاه و هموار کنیم ؟

اطلاعات تماس
تهران - فلکه اول شهران - نبش آبشناسان - پلاک 43 - واحد 203
تهران
infol@radinma.ir
982191009449+
همراه با رادین

کلینیک کسب و کار رادین

راهکارهای افزایش عزت نفس

راهکارهای افزایش عزت نفس

عزت نفس درارتباط با قسمت روانی هر فرد است و در مرکز ناخودآگاه انسان‌ها قرار دارد و هر رفتار، واکنش و تصمیم انسان به عزت نفس او برمی گردد. داشتن عزت نفس همچنین باعث سلامت فکری و روحی بیشتری در افراد می‌شود همین امر منجربه شادی ونشاط بیشتری در طول زندگی نیز می‌شود. عزت نفس همان احساسی است که ما نسبت به خود داریم. عزت نفس مهم‌ترین جنبه عاطفی و روانی زندگی ماست.عزت نفس بالا یعنی من خودم را به همین شکل و صورتی که هستم می‌پذیرم، دوست دارم و بیشتر مواقع احساس رضایت ازامور دارم. عزت نفس پایین یعنی از چیزی که اکنون هستم رضایت نداشته باشم.

تعریف اعتماد به نفس 

داشتن مهارت، اطلاعات، عادت و رفتار مناسب در یک کار خاص باعث می‌شود نسبت به انجام آن کار احساس مفید بودن داشته باشیم و با خیال راحت آن کار را انجام دهیم که این موضوع همان اعتماد به نفس است.

تعریف عزت نفس 

قبول داشتن خودمان به اندازه کافی در هر زمینه و حیطه‌ای در زندگی به همراه احترام به توانایی و حضور دیگران در کنار خودمان می‌تواند یک تعریف بسیار مختص از عزت نفس باشد.

تفاوت اعتماد به نفس وعزت نفس

عزت نفس به صورت کلی در هر زمینه‌ها تأثیر گذار است اما اعتماد به نفس می‌تواند فقط در یک یا چند حیطه وجود داشته باشد. همچنین عزت نفس هرچه بیشتر شود بهتر است و هیچگاه زیاد بودن آن به ما آسیبی وارد نمی‌کند اما اعتماد به نفس می‌تواند گاهی کاذب باشد و زیاد بودن بیش از حد آن به شکل غرور یا موارد مشابه آسیب زننده است.

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس

در انجام کاری مهارت داشته باشید

وقتی شما کاری را مرتباً تمرین برای انجام دادن آن پشتکارداشته باشید وازآن لذت ببرید، در آن کار دارای تخصص می‌شوید، افزایش شایستگی و انضباط که ازآن حاصل می‌شود، منبع وسرچشمه غرور و رضایت  حاصل از انجام آن در شما خواهد بود.

 ورزش کنید

ورزش باعث پیشگیری و درمان بیماری‌های روانی و بسیاری از بیماری‌های مزمن دیگر می‌شود و برای همیشه زندگی افراد راتحت تأثیر خود قرار می‌دهد.  این گونه به نظر می‌رسد شرکت منظم افراد در فعالیت‌های بدنی و ورزش زمینه مناسبی را برای افزایش کیفیت زندگی انسان فراهم می‌آورد.ورزش عاملی است که باعث خودباوری – تقویت اراده و احساس موفقیت و شادابی افراد است و تخلیه هیجانی و دوری از گوشه گیری و افزایش عزت نفس را برای شخص به ارمغان می‌آورد.ورزش انسان را ازبی تفاوتی و افسردگی دورمی کند و سبب امیدواری بیشتر درطول زندگی فرد می‌شود.

به ظاهر خود اهمیت دهید ِ

وقتی شما در بهترین وضعیت ظاهری خود هستید، احساس بهتری را نیزتجربه خواهید کرد. تصویر ذهنی خودتان از عزت نفس را در واقع درظاهرتان نشان می‌دهید . حتی اگر چنین چیزی را احساس نکنید. اما وقتی بگونه‌ای عمل می‌کنید که گویی عزت نفستان بالایی دارید درنهایت احساسات شما تبدیل به واقعیت می‌شود.

 تأیید کردن را تمرین کنید

جملات وعبارات مثبت عاشقانه تأثیر بسیارزیادی درشادی ونشاط شما خواهند داشت، می‌توانید این گونه جملات رایادداشت وهرروز صبح یا شب هنگام به خودتان بگویید ودرواقع تاییدی برای خودتان ایجاد کنید.

 شور و شوق زندگی خود را پیدا کنید

یک هدف رابرای خوتان درنظربگیرید ویا زمانی رابرای جستجوی هدفتان درنظربگیرید. ودرراستای رسیدن به این هدف وواقعیت یافتن آن درزندگی تان تلاش کنی.د

به دیگران محبت کنید و محبت دریافت کنید

عشق و محبت خودتان را به خانواده و دوستان وکسانی که دوستشان دارید نشان بدهید و آن را از آن‌ها نیز دریافت کنید. حمایت‌هایی که ازهم می‌کنید اضطراب ونگرانی ها راکاهش داده وسبب خلق وخوی بهتر شما نیز خواهد شد.

 شکست را به عنوان بخشی از رشد درنظر بگیرید

شکست‌ها درواقع حاوی درس‌های ضروری برای شما هستند بنابراین دیدگاه خودرا تغییر داده وآن ها راهمچون درس‌هایی در نظربگیرید که برای رشد وپیشرفت شما در مسیرتان ضروری هستند.

 شکرگزاری را تمرین کنید

تمام نعمت ها وموهبت‌هایی رادر نظر بگیرید که به عنوان هدیه وموهبت به شما عطا شده‌اند وهرروز عباراتی امیدوارکننده ونوید بخش رانیزبه خودتان یادآوری کنید.

 

بیشتر بدانید :   بهترین سال زندگیمان را شروع کنیم

دیدگاه

  • raminemprator

    اسفند 24, 1397

    بسیار عالی ومفید بود

    پاسخ

ارسال یک نظر