همه چیز با رادین

تیم ما تشکیل شده از افرادی با اراده و پر تلاش که از میان تمام سختی‌های شخصی و شغلی تصمیم گرفتند یک سوال مشترک را جواب بدهند، این سوال :
چگونه مسیر طولانی و سخت را برای هم کوتاه و هموار کنیم ؟

s f

اطلاعات تماس
تهران، اشرفی اصفهانی، بالاتر از نیایش، خیابان طالقانی، پلاک13، واحد4
تهران
infol@radinma.ir
44804432
همراه با رادین

کلینیک کسب و کار

جستجوی پیشرفته در گوگل به چه کار می آید؟

جستجوی پیشرفته در گوگل به چه کار می آید؟

بدون شک برای حضور داشتن و دوام آوردن در دنیای دیجیتال، توانایی جستجوی پیشرفته یکی از ضروریات است. به عبارت دیگر، برای مشارکت بیشتر در زندگی دیجیتالیِ امروزی، باید از دو توانایی غافل نشویم:

  • توانایی یافتنِ آن‌چه می‌خواهیم در میان انبوه اطلاعات در دسترس
  • زمینه‌سازی برای در دسترس بودن و یافته‌شدن، توسط کسانی که ما و خدمات و محصولات ما را جستجو می‌کنند. این نیازمند توجه به سئو سایت شماست.

اگر شما هم چندین بار در روز برای یافتن پرسش های خود از گوگل استفاده میکنید، پس شما هم بسیار به تکنولوژی وابسته هستید. حتی اگر جزء آن دسته افرادی باشید که به تکنولوژی بسیار علاقه‌مند هستند، حدس می‌زنم شما نیز مثل اکثر افراد از روش‌های بسیار ساده برای جستجو در گوگل استفاده می‌کنید. اگر جستجوی شما در گوگل به چند کلمه ساده در گوگل محدود می‌شود پس بهتر است با ما همراه شوید.

جزئیات همیشه مهم اند

اگر با دنیای دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید، می‌دانید که دقت بر روی جزئیات بسیار مهم است. دنیای دیجیتال مارکتینگ هر روز در حال پیشرفت است و شما به عنوان فردی که در این عرصه فعالیت می‌کند، باید خود را موظف به یادگیری جدیدترین روش‌ها و متدهای بازاریابی دیجیتال کنید.

گوگل، نه تنها به عنوان بزرگترین پلتفرم تبلیغات و بازاریابی، بلکه به عنوان بهترین موتور جستجوی جهان نقش مهمی در زندگی ما دارد. حال اگر فردی هستید که در اینترنت فعالیت تجاری دارید و از این طریق امرار معاش می‌کنید، اهمیت گوگل برایتان دوچندان می‌شود.

بیشتر بدانید :   پیش به سوی کارآفرینی

شاید تصور کنید که استفاده از گوگل چندان دشوار نیست و تنها کافیست آن چه در ذهن داریم را در گوگل تایپ کنیم و دکمه جستجو را فشار دهیم. ممکن است این برداشت برای یک کاربر عادی گوگل درست باشد، اما برای فردی که به طور تخصصی در اینترنت فعالیت می‌کند این گونه نیست. بهتر است بگویم که جستجوی پیشرفته در گوگل خود، یک تخصص است.

مطمئناً برای شما هم پیش آمده که عبارتی را در گوگل جستجو کرده‌اید، اما نتایج دلخواهتان را در 3 صفحه ابتدایی پیدا نکرده‌اید. این یکی از ایرادات بزرگ گوگل است که برخی از سایت‌های نامرتبط و گاهاً اسپم را در نتایج جستجو نمایش می‌دهد. امروزه جستجو در وب بر خلاف آنچه در نگاه نخست به نظر می‌رسد، چندان ساده نیست. تکنولوژی دیجیتال هزینه‌ی تولید محتوا را بسیار کاهش داده و هزینه‌ی نشر و بازنشر را به صفر نزدیک کرده است.

چاره ی کار چیست؟ کافیست بدانید چگونه باید در گوگل جستجو کنید. با استفاده از اپراتورهای جستجو ی پیشرفته گوگل (Google Search Operators) نه تنها زمان جستجوی خود را کاهش می‌دهید، بلکه نتایج دقیق‌تر و مرتبط‌تری نیز دریافت خواهید کرد.

جستجوی پیشرفته در گوگل به چه کار می‌آید؟

کم نیستند کسانی که به جستجو در گوگل به عنوان یک مهارت مهم نگاه نمی‌کنند. به نظر می‌رسد که مسئله ساده‌تر از این حرف‌هاست: موضوع مورد نظر خودت را تایپ می‌کنی و گوگل هم پاسخ مورد نظر یا فهرستی از پاسخ‌های مورد نظر را پیدا می‌کند و ارائه می‌دهد.

بیشتر بدانید :   برنامه ریزی و مدیریت فروش

اما واقعیت این است که جستجو در گوگل به این سادگی که در نگاه نخست به‌نظر می‌رسد نیست.

گوگل هنوز توانایی درک کامل معنای پرسش‌های کاربران را ندارد

تحلیل‌های معناشناسانه‌  گوگل در حدی نیست که تایپ مستقیم یک سوال، بتواند به صورت قطعی ما را به پاسخ مورد نظرمان نزدیک کند.

اگر سابقه‌ی تولید محتوا برای سایت یا وبلاگ را داشته باشید، حتماً چنین تجربه‌ای داشته‌اید که به نظرتان، مقاله‌ و مطلب شما، در مقایسه با بسیاری از مطالب صفحه‌ی اول گوگل، کامل‌تر و بهتر بوده، اما مقالات ضعیف‌تری در صفحه‌ی اول آمده‌اند (همه‌ی ماجرا در سئو خلاصه نمی‌شود. همان‌طور که توضیح دادیم، گاهی تغییر جزئی هنگام سرچ، باعث می‌شود که برخی مقاله‌های ارزشمند در صدر نتایج گوگل ظاهر نشوند).

حالا از سمت دیگر به همین مسئله فکر کنید:

شما به سراغ گوگل رفته‌اید و درباره‌ی یک موضوع جستجو می‌کنید. به سادگی ممکن است گوگل سایت یا مطلبی را که می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد، در فهرست نخستین پیشنهادها قرار ندهد. یا این‌که مطلب یک سایت کم‌اعتبار را بالاتر از یک سایت معتبر قرار دهد.

بیشتر بدانید :   فرایند توسعه محصول جدید
به همین سادگی ممکن است فرصت دسترسی به یک مطلب مهم و تأثیرگذار را از دست بدهید.
جستجو در گوگل مهارت خاصی را میطلبد

آن‌چه ما به‌دنبالش هستیم، پاسخ  پرسشمان است. اما آن‌چه در سرچ گوگل تایپ می‌کنیم، یک Query است.

عبارتی که ما به عنوان Query تایپ می‌کنیم، قواعد خود را دارد. از جمله این‌که می‌توان کلمات کلیدی را با انواع کدها و عملگرها مخلوط کرد.

طبیعی است هر چه بیشتر کوئری نویسی با استانداردها و کدهای گوگل را بلد باشیم، بهتر می‌توانیم انتظارات‌مان را برای گوگل تشریح کنیم و طبیعتاً احتمال این‌که پاسخِ مناسب‌تری پیدا کنیم، افزایش می‌یابد.

اپراتورهای جستجوی گوگل چگونه کار میکنند؟

گوگل، اپراتورهای جستجو را به این شکل تعریف کرده است:

علائم، کدها و کلماتی که در جستجوی خود وارد می‌کنید تا نتایج دقیق‌تری را دریافت کنید.

در واقع، اپراتورهای جستجو، میانبرهایی برای دریافت نتایج دقیق‌تر هستند. زمانی که شما از اپراتورهای جستجو استفاده می‌کنید، در حقیقت به گوگل می‌گویید که نتایج جستجو را به شکل خاصی فیلتر کند. بنابراین، به جای آنکه صفحات متعددی از نتایج جستجوی بی ربط به دست آورید، تنها تعداد کمی لینک مرتبط را در نتایج جستجوی گوگل دریافت خواهید کرد.

در مطالب بعدی این کد ها و دستور العمل ها را برایتان توضیح میدهیم.

ارسال یک نظر