همه چیز با رادین

تیم ما تشکیل شده از افرادی با اراده و پر تلاش که از میان تمام سختی‌های شخصی و شغلی تصمیم گرفتند یک سوال مشترک را جواب بدهند، این سوال :
چگونه مسیر طولانی و سخت را برای هم کوتاه و هموار کنیم ؟

اطلاعات تماس
تهران - فلکه اول شهران - نبش آبشناسان - پلاک 43 - واحد 203
تهران
infol@radinma.ir
982191009449+
همراه با رادین

کلینیک کسب و کار رادین

تبلیغات-در-تلگرام-،-اصول-بررسی

تبلیغات در تلگرام ، اصول بررسی

 

تبلیغات در تلگرام نیازمند بررسی‌‌های گسترده و دقیق است. کانال‌هایی که تعداد اعضای آنها بیشتر است لزوما برای تبلیغات شما مناسب نیستند. برای بررسی موارد زیر، چند روز در این کانال‌ها عضو شوید تا از نگاه یک کاربر آنها را بررسی کنید.

 

به دنبال چه نوع کانال‌هایی و با چه موضوعاتی بگردیم؟

اطمینان پیدا کنید که بخشی زیادی از مشتریان بالقوه‌ی شما در این کانال‌ها عضو هستند. اگر تبلیغات شما محدود به یک موضوع خاص نیست و طیف وسیع‌تری از کاربران را در بر می‌گیرد، تبلیغات‌تان را در انواع کانال‌ها با زمینه‌های محتوایی مختلف قرار بدهید.

 

به‌عنوان مثال اگر شما یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری را تبلیغ می‌کنید باید در کانال‌های تخصصی مدیریت ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش تبلیغات خود را انجام بدهید.

اما اگر می‌خواهید یک اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا را تبلیغ کنید باید در انواع کانال‌های سرگرمی، تکنولوژی، سبک زندگی، آموزشی و … این تبلیغات تلگرامی را انجام بدهید.اگر بودجه‌تان محدود است بهتر است تبلیغات‌تان را در دو کانال با موضوع مشابه انجام ندهید.

چگونه بهترین کانال‌های تلگرامیِ مرتبط با هر موضوع را شناسایی کنیم؟

بعد از اینکه موضوعات مرتبط را مشخص کردید باید به‌دنبال بهترین و مناسب‌ترین کانال‌ها برای تبلیغات در تلگرام باشید. در انتخاب کانال بسیار دقت کنید. به‌عنوان مثال کانال‌های سرگرمی زیادی با تعداد بالای اعضا وجود دارند که زمین تا آسمان با هم تفاوت دارند. برخی از آنها هر روز از هر دری و به تعداد بسیار زیاد، پست‌های تلگرامی منتشر می‌کنند ولی برخی از آنها به‌دلیل کیفیت بالاتر کاربران ارزشمندترند؛ این کانال‌ها کمتر پست می‌گذارند اما کیفیت پست‌ها بیشتر است و با دقت بیشتری توسط کاربران خوانده می‌شوند. باید بررسی کنید کانال موردنظر در روز چند پُست تلگرامی منتشر می‌کند. اگر تعداد پست‌های آن کانال زیاد باشند احتمال دیده‌شدن تبلیغ‌تان کمتر می‌شود.

بیشتر بدانید :   تحقیق و توسعه بازار اهمیت بیش تری دارد یا بازاریابی؟

 

پیدا کردن کانال‌های مرتبط به‌خودی‌خود فرایند سختی است اما غیرممکن نیست، راه‌های متفاوتی برای پیدا کردن این کانال‌ها وجود دارد:

 

راه اول: پیدا کردن کانال از طریق وب‌سایت‌ها

اکثر وب‌سایت‌های معتبر کانال‌های تلگرام خوبی دارند؛ به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید در زمینه‌ی دکوراسیون تبلیغ کنید به سایت‌های معماری و دکوراسیون داخلی سری بزنید و کانال‌های تلگرامی آنها را بررسی کنید تا از کیفیت کانال و ارتباط مطالب آن با کسب‌وکارتان مطمئن شوید. البته یک راه دیگر هم وجود دارد؛ می‌توانید در گوگل عبارت‌هایی نظیر «بهترین کانال‌های …» یا «پرطرفدارترین کانال‌های …» را با موضوع موردنظرتان جست‌وجو کنید تا فهرستی از این کانال‌ها برای‌تان نمایش داده شود.

 

راه دوم: پیدا کردن کانال از طریق اینستاگرام

برخی از فعالان مؤثر اینستاگرام به احتمال زیاد کانال تلگرامی هم دارند و لینک آن را در قسمت بیو (Bio) در صفحه‌ی اصلی‌شان گذاشته‌اند. می‌توانید موضوع موردنظر خودتان را با هشتگ های مرتبط در اینستاگرام جست‌وجو کنید تا صفحاتی که شامل این هشتگ‌ها هستند (صفحات عمومی) برای‌تان نمایش داده شود. از این ترفند می‌توانید برای تبلیغات در اینستاگرام هم استفاده کنید.

بیشتر بدانید :   کسب و کار های موفق ایرانی

 

راه سوم: پیدا کردن کانال از طریق گروه‌های تلگرامی

احتمالا در چند گروه عضو هستید. از پست‌‌های تلگرامی که اعضا به گروه‌ها می‌فرستند می‌توانید تحلیل نسبتا خوبی از کانال‌های فعال و مخاطبان‌شان داشته باشید. اگر هم در گروه مرتبطی عضو هستید که چه بهتر؛ به‌عنوان مثال فرض کنید می‌خواهید یک باشگاه ورزشی یا اپلیکیشن رژیم غذایی را تبلیغ کنید و در گروهی عضو هستید که درمورد تغذیه یا تناسب اندام است، حالا علاوه بر اینکه می‌توانید تبلیغ خود را به گروه بفرستید، از اعضای گروه بخواهید که کانال‌های مرتبط دیگری در این زمینه را به شما معرفی کنند.

چه زمانی و چه مدت تبلیغات ما در تلگرام قرار بگیرد؟

از مدیران کانال‌ها بپرسید تبلیغات شما در چه زمانی منتشر می‌شوند و چه مدت در کانال قرار می‌گیرند. به‌عنوان مثال اگر بیشتر مشتریان هدف‌تان را افراد شاغل تشکیل می‌دهند، بهتر است این تبلیغات را شب‌هنگام بعد از ساعت کاری انجام بدهید. البته اکثرا تبلیغات در این ساعات پرهزینه‌تر است و به‌جای آن حتی می‌توانید در زمان ظهر که افراد خانه‌دار سرشان خلوت شده و در شرکت‌ها هم اکثرا برای صرف ناهار دست از کار می‌کشند این تبلیغات را اجرا کنید.

بیشتر بدانید :   شانس ؛ باوری پوچ یا منطقی؟

 

برخی از کانال‌ها به‌ازای مدت زمانی که پست تبلیغاتی شما در کانال‌شان قرار می‌گیرد تعرفه‌ای جداگانه دارند و حتی برخی از آنها این گزینه را به شما می‌دهند که تبلیغات شما مدت زمان بیشتری به‌عنوان پست آخر آن کانال قرار بگیرد.

 

ارسال یک نظر