همه چیز با رادین

تیم ما تشکیل شده از افرادی با اراده و پر تلاش که از میان تمام سختی‌های شخصی و شغلی تصمیم گرفتند یک سوال مشترک را جواب بدهند، این سوال :
چگونه مسیر طولانی و سخت را برای هم کوتاه و هموار کنیم ؟

اطلاعات تماس
تهران - فلکه اول شهران - نبش آبشناسان - پلاک 43 - واحد 203
تهران
infol@radinma.ir
982191009449+
همراه با رادین

کلینیک کسب و کار رادین

انواع-تبلیغات-در-فضای-مجازی

انواع تبلیغات در فضای مجازی

انواع تبلیغات در فضای مجازی در گروه های مختلفی بر اساس پلتفرم های مصرفی تقسیم بندی می شوند. که در ادامه این مقاله انواع این تبلیغات را به همراه نحوه استفاده از این روش های تبلیغات بیان خواهیم کرد. 

 تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی و یا بنری یکی از رایج ترین انواع تبلیغات در فضای مجازی است. احتمالا این شیوه از تبلیغ را به صورت گسترده در سایت های خبری و پربازدید دیده باشید.

در این روش، شما به عنوان کسی که قصد تبلیغ دارد، با یک سایت پربازدید تماس می‌گیرید و به مدت مشخصی یکی از فضاهای تبلیغاتی آن را اجاره می‌کنید (برای مثال ۱ ماه یا ۳ ماه). سپس یک بنر تبلیغاتی طراحی می‌کنید تا محصول یا خدمت شما را معرفی کند و آن را در اختیار این سایت قرار می‌دهید. با این کار شما محصول خود را به مخاطبان این سایت معرفی کرده اید.

روش های پرداخت هزینه در تبلیغات نمایشی

به طور معمول ۲ روش برای پرداخت هزینه تبلیغات نمایشی وجود دارد که عبارتند از

الف)‌ روش CPT که مخفف عبارت Cost Per Time می‌باشد.

بیشتر بدانید :   هر برند یک داستان

ب) روش CPM که مخفف عبارت Cost Per Mille می‌باشد.

ج) روش CPC که مخفف عبارت Cost Per Click می‌باشد.

cpt

در روش CPT ، تبلیغ دهنده در ازای زمان مشخصی از نمایش بنر، هزینه مشخصی را به سایت تبلیغ کننده پرداخت کند. برای مثال شما به ازای اجاره‌ی ۱ ماه فضای بنر، مبلغ ۲ میلیون تومان به آن سایت پرداخت می‌کنید.

cpm

در روش پرداخت CPM ، شما به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش بنرتان، مبلغ مشخصی بنا را به سایت تبلیغ کننده پرداخت می‌کنید.

cpc

در روش پرداخت CPC شما به ازای تعداد نفراتی که روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند، هزینه پرداخت می‌کنید. برای مثال به ازای هر فردی که روی تبلیغ شما کلیک کند، ۷۰۰ تومان به سایت نمایش دهنده‌ی بنر، پرداخت می‌کنید.

تبلیغ در موتور جستجو (SEM)

دومین روش پرکاربرد و پر بازده دیجیتال مارکتینگ در بین انواع تبلیغات در فضای مجازی ، بازاریابی موتورهای جستجو است.

در مقابل SEO که به صورت بدون هزینه و بر مبنای بهینه سازی محتوای سایت صورت می گیرد؛ SEM قرار دارد که به صورت پرداختی است.

بیشتر بدانید :   تامین نیروی انسانی بر اساس ویژگی‌های فردی

به عنوان مثال در سیستم موتور جستجو گوگل (تبلیغاتی که تحت عنوان Adwords شناخته می شوند) لینک وب سایت ها در معرض نمایش قرار داده می شوند و در ازای هر کلیک هزینه مشخصی از حساب وب سایت کم می شود.

تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده از فیس بوک شروع شد.

حتما بخوانید  خبرنامه شخصی. همه چیز با شما شروع در این نوع از انواع تبلیغات در فضای مجازی، با پرداخت هزینه‌‌ای مشخص، پست شما برای کاربرانی که شما را فالو نکرده‌اند در صفحه Home و یا News Feed شان به حالت های مختلف نمایش داده می‌شود.

این نوع تبلیغات شبکه اجتماعی مربوط (فیس بوک، اینستاگرام و … ) با استفاده از اطلاعاتی که کاربر به شبکه اجتماعی که عضو آن است می‌دهد؛ از جمله سن، جنسیت، محل زندگی و محل تحصیل و حتی صفحه هایی که دنبال می‌کند می‌تواند از جمله روش‌های تبلیغاتی با دقت بسیار بالا باشد.

بیشتر بدانید :   محیط فروش

تبلیغات اسپانسری

اگر از جمله افرادی هستید که از وب‌سایت‌هایی نظیر یوتیوب و یا آپارات و … استفاده می‌کنید. پس قطعا با این نوع از انواع تبلیغات در فضای مجازی مواجه شده‌اید.

تبلیغات اسپانسری در واقع آن دسته از تبلیغاتی است که در ابتدای هر ویدئو به صورت تصویر و یا ویدئو کوتاهی برای شما پخش می‌شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ

فبل از توضیح این روش به عنوان یکی از انواع تبلیغات در فضای مجازی بهتر است در مورد اصطلاح اینفلوئنسر (influencer) و یا به عبارتی شخص تاثیر گذار بیشتر توضیح بدهم.

در واقع اصطلاح اینفلوئنسر با گسترش شبکه‌های اجتماعی به وجود آمد. اینفلوئنسر ها افرادی هستند که تعداد زیادی از افراد پست ها و یا ویدئو های آن‌ها را دنبال می‌کنند و به عبارتی افرادی تاثیرگذار بر روی دیگران هستند.

در روش اینفلوئنسر مارکتینگ که یکی از انواع تبلیغات در فضای مجازی است که به تازگی طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است. در ازای قراردادی، فرد اینفلوئنسر اقدام به معرفی کالا و یا خدمات یک کسب و کار می‌کند.

ارسال یک نظر